fbpx
1.7 C
Vaslui
miercuri, 30 noiembrie, 2022

Varianta Ocolitoare a Bârladului intră în sezonul rece cu un procent de execuție de 50%!

De către

Loading...

21 noiembrie 2022

La mai bine de doi ani de la debutul lucrărilor la Șoseaua de Centură a Bârladului, respectiv un an până la termenul de finalizare, oficialii CNAIR anunță un procent de execuție de numai 42%, în timp ce reprezentanții constructorului care a preluat contractul estimează că se apropie deja de 50%.

Zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe site-ul propriu cea mai recentă situație a stadiului în care se află Variantele de Ocolire (VO) din țară, fie că vorbim de proiecte în reabilitare/modernizare (5 investiții), în execuție (10 investiții), în pregătire a fazei de execuție a lucrărilor (o investiție), în pregătire a fazei de proiectare / elaborare SF / elaborare SF + PT (11 investiții) și în colaborare cu autoritățile locale (48 investiții).

Astfel, potrivit oficialilor CNAIR, la finele lui octombrie, VO Bârlad avea un stadiu de execuție a lucrărilor de numai 42%, asta în ciuda faptului că execuția a demarat pe 6 august 2020, deci au trecut mai bine de doi ani (timp în care lucrările au fost blocate cam opt luni). În ciuda întârzierilor de până acum, dar și a stagnării lucrărilor pe durata iernii ce pare să vină cu pași repezi, aceștia estimează că investiția va fi gata în octombrie 2023. Nu în ultimul rând, în ceea ce privește alocarea financiară pentru investiție, reprezentanții CNAIR anunță un stadiu de 46,2%.

Și mai optimiști sunt constructorii de la SC Concelex SRL București, antreprenorul care a preluat lucrarea încă din luna iulie. Firma are o experiență de 28 de ani, specializată pe construirea de clădiri, inginerie civilă, infrastructură și proiecte energetice pentru instituții publice și clienți privați. Potrivit reprezentanților Concelex, lucrările avansează rapid, stadiul execuției ajungând aproape la 50%.

„Lucrările la Varianta de Ocolire a Bârladului continuă în ritm alert. Ne apropiem vertiginos de un stadiu fizic de 50%. În momentul de față, lucrăm intens la poduri, pasaje, podețe și la stratul de balast stabilizat. La finalul lucrărilor de execuție, noul tronson va fi conectat la infrastructura existentă, cu profil de drum național, permițând devierea traficului de tranzit în exteriorul localității. Acesta va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, 4 poduri, 3 pasaje, 4 intersecții, 24 de podețe și două parcări de scurtă durată. Beneficiarul lucrării este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, au anunțat oficialii Concelex prin intermediul paginii oficiale de socializare a firmei.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, patru intersecții la nivel și două parcări.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

Sursa: http://www.monitoruldevaslui.ro/2022/11/varianta-ocolitoare-a-barladului-intra-in-sezonul-rece-cu-un-procent-de-executie-de-50/

- Advertisement -
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social Media

11,902FaniÎmi place
241CititoriConectați-vă
13CititoriConectați-vă

Robo Știri