fbpx
19.8 C
Vaslui
vineri, 12 august, 2022

PROIECT DE HOTĂRÂRE… Consilierii locali liberali au depus, săptămâna trecută, la Primăria Vaslui, un proiect de hotărâre prin care locurile parcărilor de reședință vor fi scoase la licitație. Conform actului normativ, fiecare familie sau societate comercială va putea închiria, în urma unei licitații, câte un singur loc de parcare, tariful pornind de 10 lei/lună. În prima etapă, cei care au cumpărat apartamente în blocurile nou construite nu se vor putea înscrie la licitație. “ La licitație nu vor fi admise persoanele care dețin garaje amplasate pe domeniul public și privat sau care dețin curți cu posibilități de parcare”, se mai arată în proiectul de hotărâre. Inițiatorii proiectului de act normativ așteaptă cât mai multe reacții din partea vasluienilor, pentru ca până în momentul votului Consiliului Local, regulamentul să sufere modificările necesare aplicării lui în cele mai bune condiții.

Sătui să aștepte după primărie, care în ultimii ani a tot dus vasluienii cu zăhărelul, promițându-le pasaje subterane prin Crucea Gării, pasarele peste calea ferată de la IRTA, dar și alte proiecte fantasmagorice, consilierii liberali vasluieni împreună Tudor Polak, președintele PNL, organizația municipală Vaslui, au organizat ieri o conferință de presă pentru a lansa în dezbatere publică un proiect de hotărâre, mult așteptat în special de proprietarii de mașini. Proiectul, care abordează subiectul parcărilor de reședință, stabilește, de fapt, un regulament după care aceste locuri de parcare vor fi închiriate tuturor celor interesați. Deputatul Tudor Polak a declarat că problema locurilor de parcare din municipiul Vaslui trebuie rezolvată cât mai repede, urmând exemplul celorlalte orașe care au pus în aplicare un astfel de regulament. “Situația locurilor de parcare în municipiul Vaslui trebuie rezolvată fără niciun fel de amânare. Tema aceasta de discuții a fost recurentă în ultimii ani, mai ales în campaniile electorale, și cu toții putem observa că nu s-au făcut mari progrese pentru rezolvarea acestei probleme. Cel puțin în ultimii doi ani, de când am reușit să formăm o majoritate în Consiliul Local, am depus câteva proiecte, și aici mă refer la parcarea de la stadion, la parcarea de la centrala termică de pe Bolintineanu, la parcarea de pe strada Mihail Kogălniceanu. Aceste proiecte trenează, deși cu toții putem observa că avem o mare problemă cu locurile de parcare din oraș. În acest sens, colegii mei consilieri locali au depus vineri un proiect de hotărâre care reprezintă practic un regulament de exploatare a domeniului public destinat parcării din municipiul Vaslui. Este un proiect care va impacta semnificativ viața cetățenilor care locuiesc în municipiul Vaslui. La nivel național sunt foarte puține municipii care încă nu au reglementată situația parcărilor rezidențiale. Acest proiect trebuia implementat de foarte mult timp și la Vaslui pentru că ne dorim cu toții să avem un centralizator al parcărilor rezidențiale, ne dorim ca aceste parcări să fie amenajate corespunzător. Sunt convins că foarte mulți cetățeni și-ar dori ca în schimbul unei sume de bani pe care să o achite lunar la primărie, să aibe rezervat, inscripționat și amenajat un loc de parcare. În acest sens, Partidul Național Liberal își va asuma acest proiect de hotărâre. După ce a fost depus, acest proiect va parcurge o perioadă de dezbatere publică, etapă foarte importantă, pentru că la finalul ei, atât noi cât și aparatul de specialitate al primarului vom prelua observațiile cetățenilor. În funcție de aceste observații, proiectul va fi implementat în forma lui finală. Prețul pentru un loc de parcare propus de grupul PNL se va stabili în urma unei licitații publice, iar el va fi de 10 lei pe lună. În urma dezbaterii publice, dacă noi împreună cu cetățenii orașului și cu aparatul de specialitate al primarului stabilim că acest preț este prea mare, el poate scădea. Ce știm cu siguranță în acest moment este că în majoritatea orașelor care au implementat acest gen de proiect, prețul pleacă de la 20-30 de lei pe lună. Ținând cont de perioada dificilă prin care trecem cu toții, ar fi foarte important să reușim să implementăm acest proiect, să avem un normativ care să cuprindă toate locurile de parcare din municipiul Vaslui, ele să fie amenajate corespunzător, iar pe partea financiară, având în vedere situația economică din prezent, vom vedea, în urma dezbaterilor publice, care este cea mai bună soluție pentru cetățenii orașului. Mai mult decât atât, aceste locuri de parcare vor fi inventariate și amenajate de către Direcția de Gospodărire Urbană în urma cererilor pe care cetățenii care locuiesc în blocul respectiv, a cererilor asociației de proprietari sau a cererii persoanei juridice care are sediul firmei în blocul respectiv, o vor depune la Primăria Vaslui. Aceste parcări vor putea fi amenajate la maxim 30 de metri de blocul în care cetățeanul locuiește. Programul pentru aceste locuri de parcare va fi între orele 16:00 – 08:00, iar pentru zilele libere sau sărbătorile legale, rezervarea va fi pe toată durata zilei. Cetățenii care au achiziționat apartamente în blocuri nou construite nu vor putea participa la prima etapă de licitație. Dacă după această primă etapă nu vor fi adjudecate toate locurile de parcare, atunci vor putea participa și cetățenii care locuiesc într-un complex nou construit. Tot în prima etapă, atât cetățenii cât și societățile comerciale nu vor putea achiziționa mai mult de un loc de parcare fiecare, pentru fiecare unitate locativă. Proprietarii de garaje sau de curți care se află în preajma acestor locuri de parcare amenajate de primărie nu vor putea participa la licitație. Ne dorim ca proiectul de hotărâre să ajungă cât mai repede în dezbatere publică, pentru a afla și punctul de vedere al cetățenilor, în așa fel încât atunci când îl vom supune votului Consiliului Local, forma lui să nu fie schimbată după câteva luni”, a declarat Polak.

Loading...

Nu toate petițiile vasluienilor ajung la Consiliul Local

Prezent la conferința de presă, consilierul local Valentin Dragomir a precizat că sunt șanse foarte mari ca pe strada Traian să nu se mai poată parca, după ce noua rețea de troleibuze va fi pusă în funcțiune. În acest scop, liberalul a căutat și identificat o soluție privind amenajarea unei parcări cu o capacitate de câteva zeci de locuri, pe care însă Primăria refuză să o ia în calcul. “Pe lângă propunerile făcute de noi în urmă cu un an, un an și jumătate, pe care le-a menționat și domnul președinte, eu am mai făcut și alte propuneri privind amenajarea unor locuri de parcare și aici mă refer, de exemplu, la spațiul aflat în spatele străzii Traian, spre strada Andrei Șaguna. De trei ori am ridicat această problemă, de trei mi s-a spus că nu se poate, de fiecare dată invocându-se un alt motiv. Ultima propunere pe care am făcut-o s-a referit la posibilitatea realizării unei parcări pentru cetățeni pe terenul spitalului. Această idee a apărut după ce Consiliul Județean a inițiat un proiect de hotărâre prin care urma să concesioneze o parte din acel teren pentru o parcare necesară bisericii din curtea spitalului. Trebuie identificate toate spațiile pe care le avem la dispoziție pentru că nu este exclus ca pe strada Traian să nu se mai poată parca după ce va fi pusă în funcțiune noua rețea de troleibuze. Toate aceste propuneri nu au fost luate în considerare de către Executiv, chiar dacă unele dintre ele au fost introduse pe programul de investiții, unde, din păcate, au și rămas” a afirmat Valentin Dragomir. La întâlnirea cu presa locală, consilierul liberal a mai ridicat o problemă, destul de gravă, pe care vasluienii trebuie să o cunoască. “Modul cum Primăria Vaslui înțelege să colaboreze cu Consiliul Local e uneori defectuos, și am să vă dau și un exemplu: sunt foarte multe adrese, solicitări, pe care cetățenii orașului le fac către primărie, solicitând rezolvarea problemelor. Multe dintre aceste solicitări sunt făcute și către Consiliul Local, dar ele nu mai ajung la noi. Sper exemplu, au fost cetățeni care au solicitat să nu se aprobe construirea unui bloc pe strada “Veteran Țurcanu”, acolo unde au mai fost construite alte două blocuri. Vasluienii care locuiesc în zona respectivă s-au opus ca între casele lor să mai fie ridicat un bloc. Au făcut petiție către Primărie, dar și către Consiliu Local. Din păcate, aceste petiții nu au mai ajuns la Consiliul Local”, a afirmat consilierul liberal.

Locurile de joacă pentru copii au început să fie date în folosință

Alături de cei doi, la consferința de presă de luni a participat și viceprimarul liberal al municipiului Vaslui, Lucian Braniște, care i-a asigurat pe vasluieni că investițiile din oraș își urmează cursul firesc, în ciuda dezinformărilor lansate de adversarii politici. “Am fost acuzați că din cauza consilierilor PNL-USR, orașul a fost blocat timp de o lună de zile. Nimic mai fals și contraargumentez această informație spunând că lucrările de investiții au continuat fără întrerupere. În acest sens, din cele 10 parcuri care au fost incluse în programul de modernizare, patru au fost date deja spre utilizare cetățenilor, cu program, cu regulament de funcționare. În cel mult două săptămâni se vor redeschide alte două parcuri, urmând ca lucrările la celelalte patru să fie definitivate în cursul acestui an. În toamna acestui an se va face, inclusiv, predarea grădiniței din fața spitalului și punerea ei în funcțiune. Creșa din incinta unității militare, va fi, de asemenea, pusă în funcțiune, așadar investițiile își urmează cursul firesc”, a dat asigurări viceprimarul Lucian Braniște.

Cotidianul Vremea Nouă pune la dispoziția cititorilor săi

regulamentul parcărilor de reședință din municipiul Vaslui, lansat în dezbatere publică de consilierii locali ai Partidului Național Liberal.

Art. 2.

Parcările de reședință sunt exploatate prin gestiune directă de autoritatea publică locală, prin Biroul Patrimoniu / Directia de Administrare a Piețelor,Targurilor și Oboarelor .

Administrarea și exploatarea acestor parcări se face prin închiriere în urma unei licitații publice cu strigare organizată într-o locație comunicată celor interesați în anunțul de licitație sau utilizând aplicația WhatsApp și/sau altă platformă online către persoanele fizice și juridice îndreptățite, pe bază de contract cu durată de valabilitate până la sfârșitul anului calendaristic în care s-a încheiat și cu posibilitatea reînnoirii prin acte adiționale sau prin avize de utilizare temporară până la organizarea unei licitații publice privind închirierea locurilor de parcare.

Art. 3.

Locurile de parcare rezultate în urma amenajărilor, reamenajărilor vor fi aduse la cunoștința Biroului Patrimoniu/DAPTO de către Direcția de gospodarire urbana din cadrul aparatului de specialitate a Primarului.

(2) Încadrarea locurilor de parcare, a unor zone din trotuar sau stradă în categoria parcărilor de reședință/cu plată se face de către Direcția de gospodarire urbana. După verificarea în teren, personalul din cadrul Direcției de gospodarire urbana va supune propunerile Comisiei de Circulatie a Municipiului Vaslui pentru avizare și încadrare în categorie.

Solicitarea de inventariere a locurilor de parcare cade în sarcina serviciului specializat care a inițiat procedura de amenajare a parcării.

Solicitările de amenajare de noi locuri de parcare pot fi din partea Biroului Patrimoniu/DAPTO/Directia de gospodarire urbană, asociațiilor de proprietari, diverselor persoane fizice sau juridice interesate. Documentația în vederea amenajării de noi locuri de parcare de reședință /publice cu plată (emitere Hotărâri de Consiliu Local, avize, autorizatii, etc) se întocmește de către Direcția de gospodarire urbană.

Executarea lucrărilor de amenajare/reparații se realizează de către serviciile de specialitate ale Municipiului Vaslui sau societățile de profil la initiațiva Municipiului Vaslui.

După amenajarea parcărilor de reședință de către serviciile de specialitate ale administrației publice locale, arondarea imobilelor cu drept de participare la licitațiile publice pentru închirierea locurilor de parcare se face prin determinarea distanței de maxim 30 m de la imobil la parcarea de reședință, prin măsurarea între cele mai apropiate puncte perimetrale ale imobilului și ale parcării.

În situația în care în jurul unor imobile nu există posibilitatea amenajarii unei parcări de reședință, în baza solicitărilor depuse de locatari/asociațiile de proprietari, Municipiul Vaslui, în urma analizei oportunității solicitărilor, poate extinde limita de 30 m în baza unui referat al Biroului Patrimoniu, dând drept de participare acestor imobile la licitațiile organizate pentru închirierea locurilor de parcare din cea mai apropiată parcare de reședință.

(a) Regula aplicabilă parcărilor de reședință este dreptul de înscriere a participantului la licitație pentru obținerea unui singur loc de parcare/unitate locativă în cazul primei licitații organizată pentru închirierea locurilor de parcare în parcările de reședință nou amenajate.

(b) Dacă în urma licitației rămân locuri de parcare libere sau se eliberează în timp, pentru o utilizare eficientă a domeniului public și privat al Municipiului Vaslui, având destinația de parcări, în situația reorganizării licitațiilor regula de la pct. a) nu se mai aplică.

Identificarea, asfaltarea (amenajarea), marcarea și semnalizarea cu indicatoare de parcare se asigură prin grija serviciilor de specialitate ale Municipiului Vaslui, iar semnalizarea locului de parcare închiriat/atribuit gratuit cade în sarcina beneficiarului și se realizează prin plăcuță de identificare ce va cuprinde sigla primăriei, numărul de contract valabil, numărul de înmatriculare al mașinii înscrisă în contract/aviz, numărul locului de parcare, intervalul orar de valabilitate stabilit prin contract și semnul internațional pentru persoane cu handicap acolo unde este cazul.

Modelul plăcuței de semnalizare este prezentat în anexa la prezentul Regulament și va avea dimensiunile de 40X30 cm.

Parcările de reședință sunt semnalizate cu indicatorul “Parcare de reședință” prin grija Biroului Patrimoniu.

Art. 4.

Reguli aplicabile pentru parcările de reședință:

Posesorul sau utilizatorul autovehiculului să aibă domiciliul/reședința în imobilul arondat parcării de reședință;

Masa totală autorizată să fie mai mică de 3,5 t și să nu depășească lungimea de 5,2m;

Deținerea unui autovehicul având inspecția tehnică periodică și RCA valabile, în proprietate sau în folosință;

Pentru un autovehicul se poate atribui doar un singur loc de parcare în parcările de reședință.

Art. 5.

La licitație nu vor fi admise persoanele care dețin garaje amplasate pe domeniul public și privat sau care dețin curți cu posibilități de parcare.

Art. 6.

Persoanele juridice nu vor putea adjudeca mai mult de un loc de parcare în parcările de reședință.

Art. 7.

(1). Anunțul privind locurile de parcare ce urmeză a fi atribuite/licitate va fi adus la cunostința publicului prin afișare pe site-ul Primăriei Municipiului Vaslui și într-un cotidian/ziar de circulație națională și/sau locală cu minim 10 zile calendaristice înainte de data licitației, la avizierul Asociatiei de locatari daca exista si/sau in proximitatea imobilelor carora deserveste parcarea.

(2). După înregistrarea cererii și a documentelor pentru participare la licitație, comisia va exclude de la licitație solicitanții aflați în următoarele situații:

nu au prezentat în totalitate documentele solicitate;

nu se încadrează în prevederile prezentului regulament;

documentele au fost depuse după data limită de înscriere stabilită în anunțul de licitație.

(3). Cei înscriși la licitație vor primi după achitarea taxelor de înscriere caietul de sarcini aferent licitației respective care va contine toate informațiile necesare licitației și schița parcării.

(4). Pretul de pornire al licitatiei îl reprezintă tariful de bază/loc de parcare/lună in cunatum de 10 lei / lună , actualizat prin hotărâri anuale ale Consiliului Local Vaslui, iar pasul de licitație fiind de 1 leu sau multipli de 1 leu.

(5). Procedura de licitație se va desfășura nominal pentru fiecare loc de parcare scos la licitație.

(6). Se declară cîștigător al licitației locului de parcare respectiv, ofertantul care a licitat cel mai mare preț.

(7). Împotriva procesului verbal de licitație cei interesați pot depune contestație în termen de 3 zile lucrătoare de la data licitației publice.

(8). În urma licitației se întocmește procesul-verbal și contractul de închiriere care se încheie pe perioadă determinată, de la data încheierii acestuia până la sfârșitul anului în curs, cu posibilitatea prelungirii prin acte adiționale cu acordul parților în cazul în care nu există datorii la plata chiriei, conform prevederilor contractuale.

(9). Comisia de licitații este formată din trei membri titulari și doi membri supleanți iar deciziile se iau cu majoritatea membrilor comisiei.

(10). Chiria lunară stabilită în urma licitației publice se indexează anual conform hotărârilor Consilului Local Vaslui;

(11). Locurile de parcare rămase libere vor face obiectul unor noi licitații în vederea închirierii acestora.

Art. 8. Drept de participare la licitațiile organizate în vederea închirierii locurilor de parcare vor avea persoanele fizice/juridice care locuiesc/desfășoară activitatea și/sau fac dovada că au domiciliul/reședința/sediul social în imobilele aflate la mai puțin de 30 m de frontul parcării și care vor depune cereri prin modalitățile și în termenul stabilit în anunțul licitației, însoțite de următoarele documente:

Acte solicitate persoanelor fizice:

Cerere tip;

Copie CI/BI cu domiciliul stabil/viza de flotant valabilă unde este cazul; după caz, în vederea clarificării situației proprietarilor de apartament care au mutația la altă adresă se poate cere suplimentar și adeverință de la asociația de proprietari care atestă că solicitantul locuiește la adresă;

Copie act de proprietate, contract de închiriere/contract de comodat autentificat pentru imobilul respectiv, act de donație apartament, act moștenire;

Copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului deținut în proprietate sau în folosință cu masa totală autorizată mai mică de 3,5 t, inspecția tehnică periodică și RCA valabile;

Cartea de identitate a vehiculului;

Documente privind dreptul de folosință (utilizare) a autovehiculului: contract de leasing, act de donație, act de moștenire, contract de comodat în formă autentică, adeverință de la angajator care atestă dreptul de utilizare permanentă al autovehiculului;

Dovada achitării obligațiilor fiscale la bugetul local prin prezentarea certificatului de atestare fiscală eliberat de Serviciul Finante publice locale din cadrul Primariei Municipiului Vaslui;

Dovada achitării garanției și taxelor de participare la licitație;

Documente din care rezultă încadrarea în categoria celor ce pot beneficia de gratuitate pentru locul de parcare conform prevederilor aprobate prin hotărâri anuale ale Consiliului Local privind adoptarea impozitelor și taxelor locale și a altor sume care se fac venit al bugetului local.

(a.1.) Fiecare document va fi însoțit de originalul acestuia pentru verificarea autenticității.

Acte solicitate persoanelor juridice:

Copie CI/BI al reprezentantului societății;

Dovada că sediul sau punctul de lucru al societății este situat la mai putin de 30 m de locația scoasă la licitație (act de proprietate al spațiului/contract de închiriere a spatiului/concesionare a unui spatiu și certificat constatator);

Alte acte care dovedesc posesia/folosința mașinii (contracte de folosință, comodat în formă autentică, leasing);

Dovada achitării obligațiilor fiscale la bugetul local prin prezentarea certificatului de atestare fiscala eliberat de erviciul Finante publice locale din cadrul Primariei Municipiului Vaslui;

Dovada achitării garanției și taxelor de participare la licitație.

(b.1.) Fiecare document va fi însoțit de originalul acestuia pentru verificarea autenticității.

Art. 9.

Garanția de participare la licitație reprezintă valoarea a două tarife lunare de pornire la licitație aprobate prin hotărâri anuale ale Consiliului Local privind adoptarea impozitelor și taxelor locale și a altor sume care se fac venit al bugetului local. În cazul adjudecării locului de parcare în urma licitației, garanția va fi trecută în contul chiriei lunare, în caz contrar aceasta va fi restituită la cerere în condițiile reglementate prin caietul de sarcini.

(2) Garanția de participare se pierde în următoarele cazuri:

solicitantul nu se prezintă în timpul limită prevăzut pentru semnarea procesului verbal al licitației și a contractului;

solicitantul nu se prezintă/absentează de la licitație;

solicitantul este exclus din licitație de către comisia de licitație.

(3) Taxa de participare la licitație se restituie pe bază de cerere in situația în care licitația se anulează sau ramâne fără obiect.

Art. 10.

Nu pot participa la procedura de licitație persoanele fizice care nu pot dovedi domiciliul/reședința și persoanele juridice cere nu pot dovedi calitatea de proprietar/posesor al unui imobil, în imobilele arondate parcării de reședință respective.

Persoanele fizice care nu se pot prezenta la procedura de licitație pentru participare, semnare proces-verbal licitație, semnare contract de închiriere loc parcare pot mandata terțe persoane fizice sau juridice să le reprezinte. Procura trebuie să îmbrace formă autentică.

Persoanele juridice pot împuternici o persoana fizică, pentru ca aceasta să reprezinte firma la licitație și să semneze documentele licitației (proces-verbal licitație, contract închiriere loc parcare). Imputernicirea trebuie să conțină:

datele de identificare ale firmei, care, în termeni legali, se numește mandant;

datele de identificare ale persoanei care va fi împuternicită (aceasta se numește, în acte, mandatar);

scopul pentru care se face împuternicirea;

data la care se face împuternicirea;

semnătura administratorului societății comerciale sau administratorii dacă sunt mai mulți, în conformitate cu pevederile din actul constitutiv.

În cazul autovehiculelor înmatriculate în alte state, va fi prezentată o traducere legalizată a certificatului de înmatriculare al autovehiculului în limba română.

Art. 11.

În parcările de reședință au prioritate și li se atribuie în mod gratuit locuri de parcare în conditiile prezentului regulament celor care solicita și dovedesc cu documente încadrarea în categoria celor ce pot beneficia de gratuitate pentru locul de parcare conform prevederilor aprobate prin hotărâri anuale ale Consiliului Local privind adoptarea impozitelor și taxelor locale și a altor sume care se fac venit al bugetului local, precum și dovada domiciliului într-un imobil arondat parcarii de reședință și a deținerii/posesiei/folosinței unui autoturism.

Pentru a beneficia de loc de parcare gratuit în parcările de reședintă, persoanele cu handicap/reprezentanții legali ai acestora/ asistentul maternal trebuie sa îndeplinească cumulativ urmatoarele condiții:

Persoana cu handicap/reprezentantul legal al persoanei cu handicap/asistentul maternal al minorului cu handicap să aibă domiciliul într-un imobil la mai puțin de 30 m de parcarea de reședință;

Persoana cu handicap/reprezentantul legal al persoanei cu handicap/asistentul maternal al minorului cu handicap să facă dovada deținerii/posesiei/folosinței unui autoturism;

Reprezentanții legali ai persoanelor cu handicap trebuie să domicilieze la aceeași adresă cu persoana cu handicap.

Art. 13.

Atribuirea gratuită a locurilor de parcare din parcările de reședință se face pe bază de contract valabil până la 31 decembrie a anului în curs sau până la data de valabilitate a documentelor care stau la baza încheierii contractului în situația în care acestea expiră anterior datei de 31 decembrie a anului în curs, cu obligația reînnoirii solicitării până la data de 15 decembrie a anului în curs pentru anul următor. Pentru aceeași unitate locativă se atribuie un singur loc de parcare gratuit. Prelungirea contractelor se face prin act adițional în baza unei solicitări la care se vor anexa documentele care au stat la baza atribuirii inițiale a locului de parcare.

Dovada domiciliului și a reședinței se face cu mențiunile cuprinse în cartea de identitate în termen de valabilitate. În termen de 30 zile de la expirare, persoana beneficiară a locului de parcare are obligația depunerii unui nou act de identitate aflat în termen de valabilitate.

Exceptie de la prevederile art. 12 lit. b) în obținerea unui loc de parcare gratuit în parcările de reședință, reprezintă persoanele cu handicap care fac dovada locuirii la aceeași adresă cu deținătorul unui autovehicul care este soțul/soția, mama/tatăl, fiul/fiica, fratele/sora persoanei cu handicap, cu obligația deținatorului autovehiculului de a prezenta o declarație notarială din care sa rezulte ca autovehiculul deținut este utilizat și în folosul persoanei cu handicap.

Art. 16.

Sub sancțiunea anulării acordării gratuite a locului de parcare, beneficiarii au obligația de a comunica în scris, în maxim 30 de zile de la producere, orice modificare intervenită cu privire la schimbarea domiciliului, autovehiculului pentru care au obținut locul de parcare, actului de identitate, certificatului de încadrare în grad de handicap sau altor elemente ce fac obiectul relațiilor contractuale.

Art. 17.

(1). În vederea obținerii unui loc de parcare, persoana cu handicap/reprezentantul legal/asistentul maternal al acesteia va depune următoarele documente:

Copia CI/BI pentru persoana cu handicap, respectiv certificatul de naștere în cazul minorilor încadrati în gard de handicap.

Copie CI/BI reprezentant legal al persoanei cu handicap/asistentul maternal al minorului cu handicap împreună cu documentul justificativ din care rezultă calitatea de reprezentant legal al persoanei cu handicap/asistent maternal;

Copie certificat de încadrare în grad de handicap eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap în termen de valabilitate;

Dovada deținerii/posesiei/folosinței unui autovehicul, respectiv copii ale certificatului de înmatriculare al autovehiculului cu masa totală autorizată mai mică de 3,5 to, lungime mai mică de 5,2 m, I.T.P. și RCA valabile la încheierea contractului. Contractul de comodat autentificat va fi însoțit de declarație notarială din care să rezulte că autovehiculul în cauză este utilizat și în folosul persoanei cu handicap;

Copia contractului de proprietate sau actul care stă la baza deținerii unui imobil;

Certificat de căsătorie în cazul în care proprietarul autovehicului este soțul/soția persoanei cu handicap, alte acte care dovedesc încadrarea în exceptiile art.15.;

Documente care atestă calitatea de reprezentant legal al persoanei cu handicap (tutore, curator, hotărâre judecătorească pentru punere sub interdicție și desemnare reprezentant legal) sau document din care sa rezulte calitatea de asistent maternal cu drepturi părintești dobândite prin hotărâre judecătorească.

(2). Fiecare document va fi însoțit de originalul acestuia pentru verificarea autenticității.

Art. 18.

Contractele de închiriere asigură titularilor acestora locul de parcare în intervalul orar 16.00-08.00, excepție făcând zilele de sâmbătă, duminică și zilele de sărbători legale când dreptul de utilizare este 24/24 ore;

Locurile de parcare atribuite gratuit sunt valabile în intervalul orar 16.00-08.00 cu excepția celor atribuite personelor cu handicap care sunt valabile 24h/24h;

Subânchirierea locurilor de parcare din parcările de reședință către alte persoane este interzisă. Nerespectarea acestei prevederi atrage rezilierea contractului;

În cazul înstrăinării autovehiculului pentru care s-a închiriat locul de parcare, titularul are dreptul ca în termen de 60 de zile de la vânzarea autovehiculului să solicite înscrierea pe locul respectiv a unui nou autovehicul deținut de acesta, în caz contrar contractul va fi reziliat;

În cazul înstrăinării imobilului titularul contractului de închiriere a locului de parcare este obligat să solicite rezilierea în termen de 30 de zile de la înstrăinarea acestuia;

Sub sancțiunea rezilierii contractului de închiriere a locului de parcare, beneficiarul este obligat să comunice în scris Biroului Patrimoniu / DAPTO si/sau Directiei de gospodarire urbana, în maxim 30 de zile de la momentul producerii, orice modificare intervenită în perioada de valabilitate a contractului cu privire la schimbarea numărului de înmatriculare, numelui, actului de identitate, titularul urmând a fi înștiințat în scris asupra rezilierii.

În situația în care în parcările închiriate se efectuează diverse lucrări/amenajări ce fac impracticabil locul de parcare pentru o perioadă mai mare de 30 de zile, titularul contractului poate solicita suspendarea plății chiriei pe perioada lucrărilor. Suspendarea se va realiza în baza unui act constatator încheiat de către personalul administratorului parcării.

În cazul efectuării unor lucrări care afectează locurile de parcare de reședință aflate sub contract de închiriere, inițiatorul lucrării are obligația înștiințării Biroului Patrimoniu / DAPTO si/sau Directiei de gospodarire urbana înainte de începerea lucrărilor.

Intenția de renunțare la contractul de închiriere, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunostința Biroului Patrimoniu de către chiriaș cu cel putin 30 zile înainte, data de reziliere fiind 01 sau 15 a lunii în care s-au împlinit cele 30 de zile.

Art. 20.

Contractul de închiriere al unui loc de parcare nu este transmisibil;

Este interzisă schimbul locurilor de parcare între titularii contractelor de închiriere.

Art. 21.

În situația în care pe parcursul derulării contractului, titularii contractelor nu prezintă la solicitarea reprezentanților Biroului Patrimoniu, I.T.P. și RCA valabile pentru autovehiculele ce fac obiectul contractului și care sunt parcate pe locul închiriat, contractele se reziliează fără alte formalităti;

Deținătorii contractelor de închiriere sunt obligați să prezinte la solicitarea reprezentanților Biroului Patrimoniu/Politiei Locale oricare din documentele pe baza cărora s-a încheiat contractul pentru dovedirea respectării condițiilor inițiale de alocare, neprezentarea acestora atrăgând rezilierea contractului de închiriere;

Contractele de parcare vor prevede clauze privind eliberarea spațiilor de parcare în anumite zile și intervale orare pentru desfășurarea unor evenimente speciale sau pentru a permite efectuarea reparațiilor, marcajelor, etc. În cazul în care proprietarii/utilizatorii autovehiculelor nu respectă aceste clauze se pot aplica amenzi contravenționale și/sau ridicarea și transportul autovehiculelor în spațiile de depozitare;

În cazul în care motivația rezilerii este alta decât pierderea sau înstrăinarea spațiului locativ sau a autovehiculului atunci chiriașul nu mai are dreptul de a participa la licitație pentru obținerea unui loc de parcare în locația respectivă în anul în care s-a efectuat rezilierea.

În situația în care în urma licitației persoana care a adjudecat un loc de parcare refuză semnarea procesului-verbal al licitației și a contractului, aceasta nu va mai avea dreptul de a participa la licitație pentru obținerea unui loc de parcare în locația respectivă în anul în care s-a efectuat licitația.

Dacă în urma a trei verificări efectuate de către agenții constatatori pe parcursul a 60 de zile se constată că în intervalul stabilit prin contract, pe locul de parcare deținut prin contract parchează alt autovehicul decât cel pentru care s-a încheiat contractul de închiriere, în baza proceselor verbale de constatare întocmite se poate dispune notificarea titularului contractului în vederea clarificării situației și a dovedirii menținerii condițiilor contractuale. Serviciul de specialitate pune la dispoziție toate informațiile și documentele necesare în vederea efectuării verificărilor. In situația în care titularul contractului nu face dovada menținerii condițiilor contractuale, se poate dispune rezilierea contractului fără alte formalități.

Art. 22.

La prima licitație organizată pentru închirierea unei parcări de reședință nu au dreptul să participle persoanele care locuiesc în imobilele construite în ansambluri rezidențiale cu parcări proprii. Acestea au drept de participare doar în etapele următoare de închiriere a locurilor de parcare din parcarea de reședință arondată.

Art. 23.

Utilizatorii parcărilor de reședință au următoarele obligații:

Să achite conform prevederilor contractuale taxele pentru locurile de parcare utilizate;

Să respecte semnalizarea rutieră verticală și orizontală a parcajelor;

Să asigure curățenia în parcaj pe tot parcursul anului astfel încât utilizarea locului de parcare să se efectueze în condiții normale;

Să nu blocheze intrarea și ieșirea celorlalte mașini din parcaj;

Să nu întreprindă nicio acțiune în scopul de a obține venituri de la alți utilizatori ca urmare a folosirii locului de parcare alocat;

Să asigure eliberarea necondiționată a locurilor de parcare în situația necesității efectuării unor lucrări edilitare care impun ocuparea temporară a acestora sau dacă spațiului respectiv i s-a atribuit o altă destinație, cazuri în care se vor restitui sumele încasate anticipat drept taxe;

Să prezinte necondiționat persoanelor împuternicite să efectueze controlul asupra parcajelor de reședință toate documentele referitoare la acestea;

Să nu ocupe ilegal locurile de parcare cu autoturisme defecte sau cu alte obiecte;

Să asigure securitatea interioară a autovehiculului parcat prin închiderea geamurilor, încuierea ușilor, a portbagajului, a capotei motorului, precum și punerea în funcțiune a sistemului antifurt (unde este cazul);

Să răspundă pentru toate stricăciunile dotărilor, indicatoarelor, marcajelor ce aparțin parcării de reședință ca urmare a nerespectării regulilor de parcare sau din cauza unor manevre greșite;

Să nu execute în perimetrul parcării de reședință lucrări de reparații și întreținere a autovehiculului;

Să nu utilizeze alt loc de parcare decât cel atribuit;

Să parcheze pe locul de parcare mașina pentru care s-a incheiat contract și care deține I.T.P. și RCA valabile;

Să actualizeze datele înscrise pe placa de semnalizare a locului de parcare ori de câte ori acestea suferă modificări.

Art. 24.

Constituie contravenție și se sancționează cu amendă contravențională ce va fi aplicată de împuterniciți ai primarului Municipiului Vaslui, agenți de poliție din cadrul Poliției Municipiului Vaslui și Poliției Locale Vaslui, care au calitatea de agenți constatatori, astfel:

Ocuparea fără drept a unui loc de parcare de reședință, semnalizat corespunzător în intervalul de valabilitate a convenției/avizului/contractului de închiriere – amendă 600÷1500 lei;

Amplasarea/construirea de garaje, țarcuri pe locurile de parcare de reședință, montarea ilegală a unor însemne/plăcuțe pentru rezervarea locului de parcare sau amplasarea/utilizarea de către chiraș a unor sisteme de blocare acces sau de mentinere liberă a locului de parcare – amendă 1000÷2000 lei si/sau anularea contractului de inchiriere;

Necurățarea parcărilor de către chiriaș – amendă 200÷400 lei;

Distrugerea platformei de parcare – amendă 500÷1000 lei;

Neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaților Primăriei Municipiului Vaslui sau a unităților aflate în subordinea acesteia în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, etc.- amendă 500÷1000 lei;

Blocarea căii de acces privind intrarea/ieșirea în parcarea de reședință și/sau blocarea accesului privind intrarea/ieșirea de pe locul de parcare de reședință închiriată – amendă 600÷1500 lei;

Efectuarea de lucrări de reparații și întreținere a autovehiculului în perimetrul parcajului – amenda 200÷400 lei;

Amplasarea oricărui tip de indicatoare, marcaje, înscrisuri care să indice sau să sugereze rezervarea locurilor de parcare fară deținerea unui contract de închiriere valabil – amenda 600÷1000 lei;

Înscrierea pe placa de semnalizare a locului de parcare deținut cu contract de închiriere valabil a unor date neconforme cu datele din contract – amenda 200-400 lei.

În toate cazurile pe lângă amenda contravențională se poate opta și pentru aplicarea măsurii complementare de blocare/ridicare a autovehiculului.

În cazul constatării faptelor prevăzute la alin. (1), agentul constatator va fotografia autovehiculul, pentru identificarea posesorului se vor folosi mijloace specifice, iar după deținerea datelor se va întocmi procesul-verbal de contravenție care va fi comunicat contravenientului conform OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor.

Art. 25.

În cazul cumulării unui număr de 3 abateri, contractul se reziliază înainte de termen, cu notificarea prealabilă din partea Biroului Patrimoniu.

Sursa: https://www.vremeanoua.ro/dezbatere-publica-la-vaslui-pe-tema-parcarilor-publice-cu-plata-iata-cat-va-costa-abonamentul/

- Advertisement -
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social Media

11,902FaniÎmi place
241CititoriConectați-vă
12CititoriConectați-vă

Robo Știri