Problema lipsei firmelor de construcții mari, dar mai ales cea a lipsei forței de muncă începe să se pună tot mai acut în județ. Primarul comunei Rafaila, Constantin Fînariu, de exemplu, se plânge că de două luni firma câștigătoare a licitației pentru betonarea unui drum de 1,5 km nu a început lucrările. În contextul în care, prin PNDR, pentru județ au fost aprobate 256 de investiții, printre care cele mai multe drumuri, poduri, școli și dispensare, cu cine vor fi aduse la realitate acestea devine o tot mai mare provocare pentru autorități.

Loading...

„Firma care a câștigat licitația nu are oameni. La sfârșitul lunii august noi le-am predat amplasamentul pe care trebuie să înceapă lucrările. Trebuia să înceapă lucrările. Dar de atunci tot așteptăm. Este vorba despre un drum județean, DJ 248 A, care face legătura între Voinești – Oșești și limita cu județul Iași. Acum vine frigul și ei nici măcar nu au început”, spune primarul comunei Rafaila, Constantin Fînariu, venit la Consiliu Județean (CJ) Vaslui pentru a sesiza din nou conducerii județului situația în care se află. Fiind vorba despre un drum județean, acesta este în administrarea CJ Vaslui, care a prins în buget suma de 2,05 milioane la începutul anului pentru această reabilitare, un drum cu o pantă de peste 10% pe care vor trebui turnate dale de beton. Un drum extrem de important pentru comuna pe care o păstorește Constantin Fînariu. Starea în care se află acesta a dus, de altfel, la începutul acestui an, la inițierea unei petiți în mediul online prin care s-a cerut reabilitarea de urgență a DJ 248 A. „În fiecare an se investesc zeci de mii de lei pentru refacerea și pietruirea lui. Banii dispar, piatra apare în proporție de 10%, iar drumul rămâne la fel. Ne-am săturat de jocurile și hoțiile făcute de cei de la CJ Vaslui în fiecare an. Cei care sunteți la fel de supărați din acest motiv, vă rog să vă alăturați la strângerea de semnături ale acestei petiții, pentru a cere autorităților abilitate să repare sau să asfalteze acest traseu circulat zilnic de zeci de mașini”, se spunea în petiție.
Drumul era însă pe atunci “prins” pentru reabilitare pe cheltuiala CJ Vaslui, la sfârșitul anului trecut organizându-se licitația, pentru ca la începutul anului acesta să fie prevăzută în bugetul CJ și suma aferentă investiției, 2,05 milioane de lei. Toate bune și frumoase, numai că nu mai apare constructorul, care, precum toate firmele de construcție din județ, are alte lucrări de executat și duce o lipsă acută de forță de muncă.
Problemele acestea, ale firmelor mari de construcții din județ, dar mai ales a lipsei forței de muncă, începe să se pună tot mai pregnant. Iar asta în contaxtul în care, cu câteva luni în urmă Ministerul Dezvoltării a aprobat pentru județul Vaslui, prin cea doua etapă a Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL 2), 252 de proiecte în valoare de 882 de milioane. Printre acestea sunt 13 drumuri județene, 62 de drumuri comunale, 26 de dispensare și 50 de școli. Cu cine vor fi executate aceste lucrări devine o problemă tot mai apăsătoare pentru primarii din județ.
Constantin Fînariu, de exemplu, are depuse în PNDL 2 patru proiecte, pentru două școli, un dispensar și un drum în lungime de 3,5 km. Cu cine vorfi executate lucrările dacă firmele de construcție nu reușesc să-și păstreze sau să angajeze forță de muncă? „Locurile noastre de muncă nu se ocupă. În ultimele săpătâmâni a venit un singur om, care a plecat după două zile”, spunea patronul unei asemenea societăți. În locul acestei munci, destul de grele, dar prost retribuite, vasluienii care ar putea fi muncitori necalificați preferă ajutoarele sociale sau străinătatea, pe când cei calificați iau drumul străinătății fără a sta mult pe gânduri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.