Consiliul Local Vaslui va aproba în ședința ordinară din această săptămână procedura de acordare a înlesnirilor la plată. La data de 30 septembrie 2025, se regăsesc în evidenţele fiscale un umăr de 3.137 restanţieri persoane fizice. Datornicii figurează cu obligaţii fiscale restante în cuantum de 13.493.000 lei, care generează majorări de întârziere (impozit pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, chirii) în cuantum de aproximativ 3.175.000 lei.
Consiliul Local Vaslui va aproba în ședința ordinară din această săptămână procedura de acordare a înlesnirilor la plată. Procedura constă în scutirea de majorări de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale datorate bugetului local de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabili ai bugetului local.
Procedura se adresează contribuabililor persoane fizice care la data intrării în vigoare a prezentei proceduri şi pe perioada derulării acesteia, respectiv până la data de 19 decembrie 2025 inclusiv, figurează în evidenţele fiscale cu impozite şi taxe locale, chirii, redevenţe, alte obligaţii la bugetul local şi majorări de întârziere aferente, datorate bugetului local al municipiului Vaslui şi neachitate.
Majorările de întârziere care, potrivit prezentei proceduri pot face obiectul facilităţilor fiscale sunt aferente obligaţiilor de plată principale datorate de contribuabilii persoane fizice, cu termene de plată până la 19.12.2025, inclusiv.
„Pentru a beneficia de scutire, contribuabilul persoană fizică poate depune cererea temeinic justificată, începând cu data intrării în vigoare a procedurii şi până la data de 19.12.2025 inclusiv, sub sancţiunea decăderii, la registratura municipiului Vaslui. Cererea însoţită de documentaţia privind scutirea de la plata majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale datorate bugetului local, va fi analizată în termen de 5 zile de la data înregistrării ei, de personalul Serviciului Urmărire şi încasare Persoane Fizice din cadrul Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale”, se precizează în raportul la proiectul de hotărâre.
În urma analizei efectuate, se întocmeşte un referat privind acordarea/neacordarea scutirii. Referatul întocmit împreună cu întreaga documentaţie va fi înaintat spre aprobare către directorul executiv al Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale, fără a fi necesară aprobarea fiecărei cereri prin hotărârea consiliului local.
În anul fiscal 2024, CL Vaslui a aprobat anularea accesoriilor în cazul obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 datorate bugetului local al municipiului Vaslui. De asemenea, s-a aprobat prelungirea termenului până la care a putut fi depusă cererea privind anularea unor obligaţii accesorii aferente creanţelor bugetare datorate bugetului local, de la 25.11.2024 până la 19.12.2024.
Astfel, în anul 2024 au fost depuse şi aprobate un număr de 300 de solicitări privind anularea majorărilor de întârziere, a fost încasată suma de 2.100.000 lei, reprezentând obligaţii fiscale restante şi au fost anulate majorări de întârziere în cuantum de 490.000 lei.
Necesitatea aprobării acestor facilităţi fiscale este justificată şi pentru anul 2025, având în vedere faptul că la data de 30 septembrie 2025, se regăsesc în evidenţele fiscale un umăr de 3.137 restanţieri persoane fizice. Datornicii figurează cu obligaţii fiscale restante în cuantum de 13.493.000 lei, care generează majorări de întârziere (impozit pe clădiri, terenuri, mijloace de transport, chirii, concesiuni) în cuantum de aproximativ 3.175.000 lei.