Pe 14 ianuarie, conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat că, în zilele precedente, reviziile periodice făcute de angajații Secției Drumuri Naționale Bârlad au scos la iveală un furt ce a vizat Șoseaua de Centură a Bârladului, investiție inaugurată pe 29 august 2024, adică în urmă cu mai puțin de cinci luni.
„Furt la Varianta Ocolitoare Bârlad! Hoții au sustras sistemul de evacuare a apelor pluviale! În cadrul reviziilor periodice, lucrătorii Secției Drumuri Naționale Bârlad au sesizat, zilele trecute, dispariția unei porțiuni din sistemul de evacuare a apelor pluviale aferent pasajului de la km 6+650 al proaspăt inauguratei Variante Ocolitoare a Municipiului Bârlad. Concret, în perioada 11-13 ianuarie 2025, a fost constatat furtul a 49 metri de țeavă PVC cu diametrul de 200 și 110 milimetri, coturi și ramificații din același material, prejudiciul fiind estimat la 2.846 lei. Dispozitivele erau amplasate la gurile de scurgere de pe pasaj, iar în urma furtului, apa meteorică se scurge acum liber pe sferturile de con, putând duce, în timp, la infiltrații și degradări ale obiectivului amintit. Furtul a fost reclamat la Inspectoratul de Poliție Județean Vaslui, în vederea identificării autorilor și recuperării prejudiciului. Reamintim că Varianta Ocolitoare Bârlad, în lungime de 11,28 km, a fost dată în trafic la sfârșitul lunii august a anului trecut, pe traseul acesteia regăsindu-se trei intersecții tip girație, patru poduri, trei pasaje și două parcări de scurtă durată. Valoarea investiției a fost de peste 132 milioane lei, antreprenorul oferind o garanție de 7 ani pentru lucrările executate”, a transmis conducerea DRDP Iași prin intermediul paginii oficiale de socializare a instituției.
De menționat că Șoseaua de Centură este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, din totalul finanțării, 85% reprezentând contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 15% fiind cofinanțarea beneficiarului. Antreprenor a fost Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL.