Orice martor care asistă și înregistrează cu mijoace audio-video un posibil act de agresivitate a unui șofer, în trafic, poate sesiza acest lucru prin intermediul unei platforme online, e-SAR. Autoritățile au emis un act normativ prin care se stabilește procedura prin care se transmite sesizarea.
Potrivit documentului, un proiect de ordin elaborat de Ministerul Afacerilor Interne, în primul rând, utilizatorul trebuie să se autetifice în HUB-ul MAI cu un cont și o parolă. Apoi, va trebui să acceseze aplicația informatică e-SAR la secțiunea „Sesizări abateri rutiere”. În această secțiune, el va completa un formular pre-completat cu datele personale, va introduce detaliile despre posibila faptă contravențională la care a asistat și va încărca înregistrarea audio-video care dovedește acest lucru.
Ulterior clipul încărcat va fi vizualizat și descărcat de utilizator într-un interval de cel mult o oră de la momentul transmiterii sesizării. Trebuie spus că dimensiunea maximă a fișierelo, precum și formatele acceptate vor fi stabilite de administratorul platformei în colaborare cu Poliția Rutieră. Aceste informații vor fi comunicate și utilizatorului.
Odată încărcată sesizarea, aceasta este considerată validă și va fi luată în analiză de polițiștii rutieri doar în condițiile în care utilizatorul își dă acordul cu privire la termenii și condițiile de utilizare. El va confirma, astfel, că a perceput personal manevrele agresive și consimte la prelucrarea datelor personale. Datele cu caracter personal sunt prelucrate exclusiv pentru verificarea sesizărilor și asigurarea calității serviciului public, fiind păstrate și distruse conform prevederilor legale, cu anonimizarea acestora la momentul distrugerii înregistrărilor.
Odată ce a ajuns în sistem, sesizarea nu mai poate fi modificată sau anulată. De menționat că, pe parcursul derulării cercetărilor, utilizatorul poate vedea, în platformă care este stadiul reclamațiie, modalitatea de soluționare, precum și motivele de clasare a sesizării, după caz.
Disponibilitatea platformei va fi monitorizată 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, iar în cazul unor probleme tehnice, poliția va notifica administratorul tehnic, în vederea remedierii.