5.1 C
Vaslui
29 decembrie, 2024

Peste un sfert dintre români (27%) sunt pesimişti în privinţa anului 2025, procentul fiind în creştere cu 8% comparativ cu anul trecut, conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.

De asemenea, 45% dintre români nu adoptă nici o perspectivă optimistă, nici una pesimistă, această atitudine evidenţiind incertitudinea pe care aceştia o resimt cu privire la viitor.

Pe de altă parte, 28% declară că privesc cu optimism către anul care urmează, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul celor cu venituri de peste 6.000 de lei (33%), conform unui comunicat al companiei de cercetare remis, vineri,

„Creşterea pesimismului şi prevalenţa unei atitudini neutre sugerează că românii resimt tot mai intens nesiguranţa socială şi economică. Totodată, optimismul mai mare în rândul celor cu venituri ridicate reflectă o diferenţă de percepţie, determinată de accesul la resurse financiare”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, citat în comunicat.

Evaluând nivelul de satisfacţie cu diferitele aspecte din viaţa de zi cu zi, studiul semnalează că românii sunt cei mai mulţumiţi de relaţiile interpersonale pe care le au cu familia (72%), cu persoanele apropiate (67%) sau de relaţiile sentimentale (61%). Ca tendinţă, persoanele cu venituri mici (sub 3.000 de lei) se declară în mai mică măsură mulţumiţi cu relaţiile sentimentale (40%).

Cele mai mici scoruri de satisfacţie au fost înregistrate de aspecte ce ţin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulţumire cu locul de muncă (48%) şi de situaţia financiară prezentă (42%). Pe fondul nemulţumirilor din sfera profesională, 25% dintre români intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în noul an, în special tinerii între 18-34 ani (40%) şi cei care au copii (29% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii).

Pesimismul românilor atinge cote ridicate în legătură cu perspectivele de evoluţie a ţării în următorul an. Diminuarea corupţiei (54%), reducerea inflaţiei (51%) şi îmbunătăţirea situaţiei economice(47%) sunt considerate obiective greu de realizat în următoarele 12 luni.

Principalele planuri ale românilor pentru anul 2025 includ un stil de viaţă mai sănătos – alimentaţie echilibrată, scădere în greutate (51%), mai mult timp petrecut cu familia (29%) sau mai multe călătorii (29%). Dorinţa de a aborda un stil de viaţă mai sănătos este semnificativ mai mare în rândul persoanelor mature de peste 55 ani (70% vs. 51% total eşantion), în timp ce pentru cei cu vârste între 44-55 de ani dorinţa de a călătorii mai mult este mai importantă (35% vs. 29% total eşantion).

În ceea ce îi priveşte pe tineri, cei cu vârste între 25 şi 34 de ani, aceştia îşi doresc în mai mare măsură să îşi dezvolte abilităţi noi (19% vs. 12% total eşantion) sau să participe la cursuri de dezvoltare personală şi profesională (13% vs. 7% total eşantion).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 6 -12 decembrie pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi mediul rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.017 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: https://www.monitoruldevaslui.ro/2024/12/mai-mult-de-un-sfert-dintre-romani-sunt-pesimisti-in-privinta-anului-2025/

Ultimă oră

Același autor