22.3 C
Vaslui
10 octombrie, 2024

Final de proiect, la Grădinița cu PP nr. 3 Vaslui

Proiectul Erasmus + „Inovația începe de la grădiniță cu STEAM” (2023-1-RO01-KA122-SCH-000130120) care a fost implementat de cadrele didactice de la Grădinița cu Program Prelungit Nr.3 Vaslui a ajuns la final. Proiectul s-a desfășurat în perioada 01.10.2023-30.09.2024, 7 cadre didactice au urmat cursul ”EESTEAM – Educatie timpurie STEAM – Inovatii pedagogice pentru STEM, STEAM, STREAM, învățare diferențiată” desfășurat în Glyfada,Grecia, în perioada 19 februarie 2024 –23 februarie 2024 și organizat de ITSART – Interactive Technologies For Steam Art & Education Georgiakakis Petros kai sia limited partnership.

În cadrul conferinței de închidere, a cărei temă a fost ” Inovația începe de la grădiniță cu STEAM”. cadrele participante la formare au prezentat invitaților metode interactive STEAM.

Concluzia a fost că pentru a introduce cu succes activităţile STEAM în educaţia timpurie, trebuie ca aceste domenii să fie integrate într-un context care să fie semnificativ pentru copii. Integrarea activităţilor STEAM îi ajută pe profesori să se concentreze pe conținut (ce să învețe) și pe procese (cum să învețe) iar copiii nu acționează doar ca destinatari pasivi ai cunoștințelor oferite de profesor, ci joacă un rol activ în descoperirea cunoștințelor. Jocul este cheia în învățarea timpurie. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a implica copiii în activităţi STEAM, prin joc se integrează conceptele și abilitățile STEAM în activitățile de zilnice. Jocul permite explorarea și experimentarea astfel încât copii săşi satisfacă curiozitatea, mai degrabă decât să caute „răspunsul corect”. Invățarea bazată pe joc face apel la curiozitatea naturală a copiilor și la dorința lor de a se angaja în experiențe bazate pe propriile interese, deoarece acestea dau sens lumii din jurul lor. În activităţile de învățare bazate pe joc, educatorii adaptează oportunitățile de predare pentru a se alinia tipului de joc în care se angajează copiii.

Ȋn grădiniţă, sunt abordate cunoştinţe şi abilităţi simple din cele cinci discipline STEAM pentru a introduce copiii într-o lume a curiozităţii, dialogului și gândiri critice, se pot facilita experiențele de cercetare şi descoperire prin crearea de oportunități prin care copiii pot să învețe despre lume și să privească lumea din jurul lor prin „lentilele” STEAM, punând întrebări şi căutând răspunsuri. Practicile de investigare oferă copiilor oportunități de a aborda problemele în moduri noi, autentice.

Copiii sunt curioși și dornici să învețe, iar prin experimentare și descoperire, pot dobândi o înțelegere profundă a conceptelor. Este important ca activitățile STEAM să fie concepute astfel încât să încurajeze și să dezvolte această curiozitate firească a copiilor și să le ofere oportunități de a experimenta și de a descoperi

La conferință au participat reprezentanți ai ISJ Vaslui, cadre didactice de la unități școlare din municipiul Vaslui, și cadrele didactice din unitatea școlară, alături de membrii echipei de implementare a proiectului.

Sursa: http://www.ziaruldevaslui.ro/final-de-proiect-la-gradinita-cu-pp-nr-3-vaslui/

Ultimă oră

Același autor