Unde sunt marile proiecte de infrastructură ale județului Vaslui în 2020?

0

Adevărul gol-goluț este NEGRU pentru vasluieni: aceste proiecte NU se află nici pe agenda actualului Guvern, nici în bugetul pentru care PNL și-a asumat răspunderea. Asta, în ciuda tuturor promisiunilor făcute de PNL la negocierile privind susținerea Legii bugetului.
Cu alte cuvinte, am fost păcăliți!

Loading...

Mai exact, Drumul Expres Tișița – Albița sau „Autostrada Vasluienilor”, proiectul la care am lucrat mai bine de trei ani cu gândul la un viitor mai bun, acasă, pentru toți locuitorii județului, dar și pentru cei plecați peste hotare, proiect pentru care am reușit finanțarea în 2019 și unde așteptam desemnarea firmei care urma să realizeze Studiul de fezabilitate (termenul e 14.02.2020), a fost ȘTERS pur și simplu din proiectul de buget.

Pe de altă parte, Varianta Ocolitoare Huși, despre care președintele PNL Vaslui spune că ar fi pregătită ca „drum expres” (o minciună), are ZERO lei alocați, Varianta de Ocolire Bârlad este SUBFINANȚATĂ, la fel ca podul de la Crasna, care a primit doar un sfert din suma necesară, deși ar fi trebuit și ar fi putut să fie finalizat în acest an. Un alt obiectiv care, conform Master Planului General de Transport, ar fi trebuit să existe în buget în 2020, drumul TransRegio Iași – Vaslui – Bacău, este și el dispărut.

Toate cele de mai sus arată că, pentru actualul Executiv, județul Vaslui nu doar că nu există pe harta României, ci și că viitorul zonei e unul incert, în condițiile în care majoritatea fondurilor sunt direcționate din nou către regiunea București și Transilvania.

A trage pe linie moartă Drumul Expres Tișița – Albița, singurul proiect de mare infrastructură care poate conecta Vasluiul la economia națională, după zeci de ani în care lipsa de alocări a făcut ca aici să se acumuleze diferențe majore de dezvoltare, înseamnă a pune ambițiile politice mai presus de responsabilitatea față de toți românii. Rușine!!!

A ignora, în același timp, votul dat în Parlamentul European pentru „Autostrada Vasluienilor”, aflată pe un coridor european și devenită o prioritate europeană în strategia de transport pentru următorii ani, reprezintă o dovada clară a faptului că Guvernul PNL e deconectat de la realitate și preferă politica de tipul „ochelari de cal”.

În ce mă privește, sunt dezamăgit că trei ani și jumătate de eforturi (în care, prin sute de discuții, dezbateri, adrese și mii de pagini consultate m-am străduit să aduc noi și noi argumente în sprijinul „Autostrăzii Vasluienilor”) pot fi șterși cu buretele de oameni care nu înțeleg pericolul care ne pândește pe toți dacă ignorăm decalajele regionale.

Asta nu înseamnă, însă, că voi abandona proiectul sau că îmi voi schimba punctele de vedere referitoare la urgența de a demara mari proiecte de infrastructură în județul Vaslui și în Moldova. Le-am transmis deja celor responsabili din PNL, în frunte cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, să înceteze să mai distrugă ceea ce am construit până acum și:

1. Să se asigure că, la termenul stabilit (14.02.2020) avem desemnat un câștigător corect, de necontestat, al contractului pentru Studiul de fezabilitate aferent proiectului Drum Expres Tișița – Albița, pentru că o perioadă de peste cinci luni este arhisuficientă pentru a se ajunge la o decizie pentru o procedură unde sunt doar doi ofertanți; de asemenea, să i se asigure imediat front de lucru ofertantului câștigător.

2. Să se asigure că declarația de presă a președintelui PNL Vaslui, Nelu Tătaru, conform căreia Varianta de Ocolire Huși are profil de „drum expres”, nu este o minciună, o înșelătorie de joasă speță, iar acest proiect este inclus, așa cum e firesc, în obiectivul Drumului Expres Tișița – Albița. Deocamdată, chiar documentele aprobate în Guvern demonstrează că așa-zisul „drum expres” de la Huși, menționat de Nelu Tătaru, reprezintă o minciună!

3. Să se asigure că obiectivele de investiții din județul Vaslui primesc finanțare în mod real, nu conform prevederilor pentru care PNL și-a asumat răspunderea (respectiv zero lei sau 25% din cât s-ar putea consuma în acest an).

4. Să se asigure că este respectat Master Planul General de Transport nu doar în Transilvania sau București, ci și în Vaslui, și mă refer punctual la obiectivele de investiții care țin de Variantele ocolitoare Vaslui, Bârlad și Huși, respectiv Drumul TransRegio Iași – Vaslui – Bacău.

Și, încă un lucru: păcălelile au termen de valabilitate scurt! Vasluienii știu bine asta și nu cred că vor ezita să-i sancționeze pe cei care îi tratează ca români de mâna a doua.

P.S.: Dacă au fost unii care se așteptau să îmi schimb obiectivele sau să tolerez, în funcție de culoarea politică a Guvernului, atitudinea de a trata cu dispreț județul Vaslui, se înșală! Nu-mi schimb obiectivele și nu slăbesc ritmul în funcție de culoarea politică a Guvernului! Cine înțelege să respecte județul Vaslui, are în mine un partener, cine ne tratează cu batjocură, să se pregătească de răspunsuri dure! Valabil și în cazul scăderilor uriașe la nivelul finanțărilor pentru proiecte de infrastructură ale primăriilor din Vaslui, indiferent de culoarea politică!

Daniel Olteanu, deputat, președintele ALDE Vaslui

Loading...
loading...