Centura Barladului, in procedura de avizare la Mediu

0

15 noiembrie 2019

Pe 15 septembrie, cu ocazia Conferintei Municipale de dare de seama si alegeri a Organizatiei Municipale a PSD Barlad, deputatul Adrian Solomon, reales in functia de presedinte pentru a cincea oara, dadea asigurari ca, in decurs de doua saptamani, se va trece efectiv la treaba. Parlamentarul se referea la „Varianta de ocolire a municipiului Barlad”, care se afla deja in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), dupa ce, intre 5 decembrie 2018 – 5 august 2019, s-a aflat in faza de proiectare. Acesta spunea ca, pe 23 septembrie, la sediul Ministerului Transporturilor, urma sa aiba loc ultima sedinta interministeriala pentru avizarea proiectului, dupa care se va putea trece la partea de executie a obiectivului de investitie.

Acum, la exact doua luni de la acel moment, Solomon a sustinut o conferinta de presa in cadrul careia a facut din nou referire la mult asteptata investitie. Parlamentarul a subliniat ca, din cauza ca traseul soselei de centura traverseaza o portiune a Rezervatiei Naturale „Badeana”, legislatia in vigoare il obliga pe constructor sa obtina un aviz de mediu inainte de a putea incepe executia lucrarilor.

Loading...

„Soseaua de centura este in «block – start». Nu stiu cum se face, dar la sfarsitul lui septembrie, la lucrarile de final ale proiectului, la comisiile interministeriale, au descoperit ca au nevoie de aviz de mediu pentru ca tranziteaza o portiune de sit «Natura 2000». Dupa cum stiti, este Rezervatia Naturala «Badeana», adica padurea protejata aflata de o parte si de alta a raului Barlad. Anuntul a fost publicat la sfarsitul lui septembrie – inceputul lui octombrie si trebuie sa stea patru luni in aceasta procedura, timp in care cei din jurul sitului trebuie sa observe daca popandaul din Lunca Barladului este afectat de aceasta investitie. Probabil se va ajunge la concluzia ca trebuie sa dea o negatie si ca nu e nevoie de acest aviz de mediu. Odata finalizata aceasta procedura, nu mai e nicio problema sa se inceapa efectiv lucrarile. Dar timp de patru luni, toti stau cu mainile in san si asteapta sa treaca timpul. Apoi se va emite ordinul de incepere a lucrarilor si, dupa ce va trece iarna, se vor apuca de lucrari”, a declarat deputatul Solomon.

Trebuie spus ca, inca din 5 august, ne aflam in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), insa, pana acum, nu s-a predat amplasamentul si nici nu s-a facut amenajarea de santier. Desi a fost emis certificatul de urbanism, constructorii nu au solicitat inca eliberarea certificatului de construire. Cert este ca, intr-o sedinta extrordinara din octombrie, consilierii barladeni au aprobat trecerea unei suprafete de teren de 216.141 metri patrati din administrarea UAT Barlad in cea a CNAIR. Respectiva suprafata de teren va servi nu doar pentru amenajarea santierului in vederea executiei lucrarilor, ci si pentru o parte din traseul pe care va trece constructia soselei de centura.

„ Varianta de ocolire a municipiului Barlad” este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract ce va trebui sa fie gata pana pe data de 5 iunie 2021 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

In ceea ce priveste valoarea investitiei, trebuie mentionat ca, in prima parte a lui octombrie, s-a semnat un act aditional la contractul de finantare prin care valoarea totala a fost majorata cu suma de 129.409,10 lei. Adica va costa 186.686.985,54 lei si va fi finantata prin POIM 2014-2020 astfel: 85% – contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, 15% – contributia proprie, iar restul de 28.561.849,18 lei reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Finantarea nerambursabila este alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.

Sursa: http://www.monitoruldevaslui.ro/2019/11/centura-barladului-in-procedura-de-avizare-la-mediu.html

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.