Mutarea Pasapoartelor si Permiselor, o necesitate!

0

11 februarie 2019

Primarul municipiului Vaslui, Vasile Paval, si-a reinnoit cererea adresata Institutiei Prefectului de a se gasi o solutie in vederea mutarii, din Crucea Garii, a sediilor Serviciului Public Comunitar de Eliberare si Evidenta a Pasapoartelor Simple (SPCEEPS) si a Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Vaslui (SPCRPCIV) in alte locatii, mai potrivite pentru desfasurarea activitatii acestora. “Numarul mare de solicitari inregistrate la aceste Servicii, peste 65 de mii, anul trecut, deci peste 300 de persoane zilnic, pune o presiune imensa asupra zonei respective, atat pe cei care locuiesc in blocurile respective, cat si asupra celor care se adreseaza institutiilor din zona. Mai devreme sau mai tarziu, vom incepe reabilitarea Crucii Garii, cu construirea pasajului pietonal subteran, lucru care va crea o presiune si mai mare si va mari actualul disconfort”, si-a motivat primarul Paval cererea adresata prefectului Eduard Popica.

Cu ocazia prezentarii bilantului pentru anul 2018 a activitatii Institutiei Prefectului judetului Vaslui, prefectul Eduard Popica a facut o analiza a activitatii a doua institutii din subordine, care au cea mai mare adresabilitate catre locuitorii judetului. “Am reusit, in mai putin de doi ani, sa fluidizam activitatea acestor institutii si sa reducem foarte mult timpul de raspuns pentru cererile sau solicitarile cetatenilor. La Serviciul de Pasapoarte, am infiintat un birou liber, pentru cei fara programare, care acum isi pot rezolva problemele in aceeasi zi. In acelasi timp, am reusit sa reducem perioada de asteptare in vederea sustinerii examenului pentru obtinerea permisului de conducere, de la peste 4 luni, cat era la inceputul mandatului meu, la circa 40 de zile, cat este in prezent. Este inca loc de mai bine, de aceea vom continua eforturile de imbunatatire a activitatii celor doua servicii, astfel incat solicitantii sa-si gaseasca rezolvarile problemelor intr-un timp cat mai scurt”, a declarat prefectul Eduard Popica.

El a prezentat si in cifre activitatea celor doua servicii. Astfel, in decursul anului 2018, la SPCEEPS au fost primite si solutionate un numar de 32.617 cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple, din care 19.004 pasapoarte simple electronice si 7.234 pasapoarte simple electronice CRDS, 5.197 pasapoarte simple temporare si 1.182 pasapoarte simple temporare CRDS.

In acelasi timp, au fost solutionate 12.353 cereri depuse la misiunile diplomatice ale Romaniei in strainatate.

In ceea ce priveste activitatea SPCRPCIV, in 2018 au fost operate in Registrul Judetean de evidenta a vehiculelor rutiere un numar de 17.142 de certificate de inmatriculare, 1.601 radieri din circulatie a vehiculelor si au fost eliberate un numar de 5.003 autorizatii si numere provizorii. De asemenea, au fost inregistrate 345 de cereri de pierdere, furt sau deteriorare a placutelor de inmatriculare. In ceea ce priveste activitatea Compartimentului Regim Permise de conducere si Examinari, in anul 2018, au fost examinati, la proba teoretica, un numar de 15.182 de candidati, din care 8.197 (53,9%) au fost declarati admisi. La proba practica, au fost examinati 13.634 candidati, din care 6.719 candidati, respectiv 49,2%, au fost declarati admisi si au obtinut permisul de conducator auto.

Prezentarea bogatei activitati a celor doua servicii a dat prilejul primarului municipiului Vaslui, Vasile Paval, prezent la prezentarea bilantului activitatii, de a insista inca odata pe langa conducerea Institutiei Prefectului pentru a se gasi o solutie pentru descongestionarea zonei in care se afla sediile acestora.

„Va anunt ca, oficial, populatia Vasluiului a depasit cifra de 120.000 de locuitori, si, la cum stau lucrurile, nu va trece prea mult cand vom ajunge la 140 – 150 de mii de locuitori.

Acest lucru se datoreaza nu atat natalitatii, cat cetatenilor moldoveni care au si cetatenie romana si care, dupa ce-si stabilesc domiciliul in Vaslui, marea majoritate solicita si pasaport.

Prin mutarea, in urma cu cativa ani, a Serviciului local de evidenta a populatiei la Centrul de Afaceri, noi, Primaria Vaslui, am rezolvat o parte din problema. Ramane insa problema solicitantilor de pasapoarte, a celor de permise si inmatriculari auto, al caror numar, peste 65 de mii anul trecut, practic, peste 300 de solicitanti zilnic, si chiar mai mare in perioadele de varf, creaza un mare disconfort intr-o zona foarte circulata si populata, cum este Crucea Garii, unde se afla sediile celor doua institutii. Locuitorii din acea zona sunt pur si simplu disperati: au copii carora le este frica sa iasa din casa si chiar sa mearga la scoala – comportamentul unora dintre solicitanti lasa mult de dorit -, nemaivorbind ca se pune o presiune foarte mare asupra traficului auto si pietonal ori asupra locurilor de parcare din zona.

Nu mai vorbesc de imaginea orasului, uneori afectata negativ… Reiterez apelul de a se gasi o solutie convenabila, atat pentru locuitori, cat si pentru adresantii serviciilor in cauza, prin gasirea unei solutii de a muta sediile celor doua servicii intr-o zona care poate oferi mai multe facilitati si in care sa nu fie afectat atat de mult confortul cetatenilor. Fac apel la rezolvarea cat mai rapida a acestei probleme cu atat mai mult cu cat, mai devreme sau mai tarziu, vom incepe reabilitarea Crucii Garii, cu construirea pasajului pietonal subteran, lucru care va crea o presiune si mai mare si va mari actualul disconfort din acea zona”, a explicat primarul Vasile Paval.

Prefectul Eduard Popica a promis ca va continua eforturile in vederea rezolvarii acestei probleme, urmand sa se adreseze din nou autoritatilor responsabile.

Marian Mocanu

Sursa: http://www.monitoruldevaslui.ro/2019/02/mutarea-pasapoartelor-si-permiselor-o-necesitate.html

Loading...
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here