„Varianta ocolitoare Bârlad, proiectul care dovedește incompetența și bătaia de joc a Ministerului Transporturilor şi a CNAIR”

0

Deputatul liberal Daniel Olteanu acuză Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), entitate aflată în subordinea acestuia, de incompetență și rea-voință în legătură cu modul în care gestionează realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad. Olteanu susține că, analizând răspunsurile primite din partea celor două instituții la interpelările adresate pe tema acestui obiectiv de investiție, explicațiile pentru bâlbâielile pe banii şi nervii contribuabililor țin de lipsa de competență de la nivelul Ministerului Transporturilor, care anulează astfel orice șansă de dezvoltare a Estului ţării. În cadrul unei declarații în Parlament, deputatul liberal a enumerat cauzele reale ale întârzierilor în realizarea Variantei ocolitoare Bârlad, subliniind că CNAIR a scos la licitaţie proiectul fără revizuirea studiului de fezabilitate, fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici, fără contract de supervizare a lucrărilor şi, paradoxal, fără a avea finanţare asigurată. Daniel Olteanu atrage atenția că este inacceptabil ca, în pragul atribuirii contractului pentru execuţia unui proiect a cărui construcție a fost anunțată de peste zece ani, reprezentanții CNAIR abia acum să trimită Cererea de Finanţare pentru obținerea de fonduri europene şi de la bugetul de stat pentru Varianta de ocolire a municipiului Bârlad. În aceste condiții, afirmă deputatul liberal, demisia responsabililor din cele două instituții este insuficientă pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandă pe sens.

Loading...

„Realizarea Variantei ocolitoare Bârlad este exemplul tipic al modului în care sistemul putred al Ministerului Transporturilor, indiferent de miniştri şi de partide, îşi bate joc nu doar de un oraş, ci de o întreagă regiune. Suntem la peste zece ani de la primele anunţuri cu privire la construcţia acestui obiectiv şi, în continuare, Ministerul Transporturilor se împiedică în propria-i incompetenţă.

Atenţie, nu vorbim de o autostradă, de o lucrare deosebită, ci de un banal drum de 11 km, cu o singură bandă pe sens. În 2016 era anunţată intenţia CNAIR de a realiza în regie proprie acest obiectiv, fapt care oferea speranţe pentru inaugurarea sa în 2018. Suntem în 2018 şi în teren nu s-a întâmplat nimic. Ba mai mult, la fiecare câteva luni apar noi exemple că una din principalele entităţi care sugrumă orice șansă de dezvoltare a Estului ţării este Ministerul Transporturilor.

Ofer un singur exemplu: modul în care CNAIR a decis revizuirea studiului de fezabilitate, apoi anularea procedurii de atribuire a contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare Bârlad, o bâlbâială pe banii şi nervii contribuabililor, pentru care, deşi am solicitat în scris nominalizarea responsabililor şi tragerea lor la răspundere, nu am primit decât sfidare.”, a declarat Daniel Olteanu. Acesta a menționat că răspunsurile pe care le-a primit ca urmare a interpelărilor scrise adresate Ministerului Transporturilor scot în evidență promisiunile mincinoase și batjocura celor care gestionează proiectul Variantei ocolitoare Bârlad, în toate etapele de derulare a acestei investiții.

„Acesta este Ministerul Transporturilor, o instituţie care sfidează, o instituţie care trebuie desfiinţată. Românii nu au nevoie de un minister care nu reuşeşte, într-un deceniu, să facă un drum de 11 km cu o bandă pe sens.

Din păcate, în ceea ce priveşte Varianta ocolitoare Bârlad, nu a fost respectat nici termenul fantezist al fostului ministru, domnul Cuc. Am spus de la momentul declaraţiei sale că toamna anului 2017 este un termen mincinos şi, din păcate, am avut dreptate. Şi nu contestaţiile au fost cauza întârzierilor, pentru că nici măcar nu a fost atribuit contractul.

De altfel, în răspunsul la o interpelare din februarie, Ministerul Transporturilor îmi transmite că „Documentaţia de atribuire pentru achiziţia serviciilor de supervizare a lucrărilor aferente construcţiei Variantei ocolitoare a municipiului Bârlad a fost depusă la ANAP în vederea verificării şi avizării”. În lipsa atribuirii acestui contract de supervizare, lucrările nu pot începe, dar probabil că domnul Cuc, ca ministru al Transporturilor, nu avea habar că un contract de execuţie are nevoie şi de unul de supervizare. Chiar atât de mare să fie incompetenţa în Minister, încât să nu-şi fi dat seama responsabilii că lucrările nu pot începe fără supervizare? E incredibil, suntem în pragul atribuirii contractului pentru execuţie, dar CNAIR abia scoate la licitaţie contractul de supervizare!

Nu în ultimul rând, CNAIR a scos la licitaţie contractul pentru Varianta ocolitoare Bârlad fără a avea fonduri. Abia acum este în curs de elaborare la CNAIR Cererea de Finanţare pentru a obţine fonduri europene şi de la bugetul de stat pentru acest obiectiv, iar asta reiese tot din răspunsul pe care l-am primit la o interpelare.

Am, astfel, explicaţia completă şi reală a întârzierilor acestui obiectiv: CNAIR a scos la licitaţie Varianta ocolitoare Bârlad fără revizuirea studiului de fezabilitate (1), fără actualizarea indicatorilor tehnico-economici (2), fără contract de supervizare a lucrărilor (3) şi, culmea, fără a avea fonduri (4).”, notează deputatul liberal.

Daniel Olteanu, care a solicitat în mai multe rȃnduri ca responsabilii pentru întârzierile în realizarea Variantei de ocolire a municipiului Bârlad să fie nominalizați și trași la răspundere, așteaptă o poziție oficială pe această temă din partea conducerii Ministerului Transporturilor. „E un carusel al incompetenţei și are ca rezultat amânarea realizării acestui obiectiv până cel mai devreme în 2021, având în vedere calendarul pentru proiectare şi execuţie. Le transmit celor responsabili din CNAIR şi Ministerul Transporturilor că demisia lor este insuficientă pentru batjocura de a realiza în 15 ani un drum de 11 km cu o bandă pe sens!”, a declarat deputatul liberal.

18 aprilie 2018

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.